Monday, 4 February 2013

Welcome!// Sunny Dubai


I was wearing:
No name Angora belted sweater
 Marks and Spencer dress
Eram flat shoes
 Guess handbag

Eng:Hi ladies! I'm so exited to start my fashion blog today. I hope we will make it "an  enjoyable fashion carrefour" together. So, I thought of starting it with the outfits of my last trip. I have always wanted to visit Dubai and explore the great development this country has achieved in a few years. Last february, I had the chance to go to this amazing place. The best thing about the trip is that it is a shopping city by excellence. You could see malls and shops everywhere. So, I took advantage of that :D Though, I felt that the city was purely industrial, which doesn't give the visitor the chance to see various historical places. 

The funny thing about this trip is that I took many heels with me but I had to stay with my Eram shoes almost the whole time there because my feet were inflated due to the long trip. So, it's good to know to have confortable shoes when you travel. But, don't we all know it  and still ignore it?! The other funny thing was about the weather. It was winter. So, I had many warm clothes with me. When I arrived, I found out that I'm the only one wearing a turtle neck, warm coat and over knee boots:D

Fr: Coucou les filles! Je suis très excitée de commencer mon blog de mode aujourd'hui! J'espère que nous le rendrons ensemble "un carrefour  de mode amusant." Donc, je commencerai par les looks de mon dernier voyage. J'ai toujours rêvé de visiter Dubaï et voir le grand développement que ce pays a réalisé. Février dernier, j'ai eu la chance d'y aller. Je peux vous dire que c'est la place du shopping par excellence. Pourtant, pour un touriste, il n y pas beaucoup de monuments historiques à voir là-bas.

Ce qui est drôle concernant ce voyage, c'est que j'ai pris beaucoup de chaussures avec des talons avec moi, mais j'étais obligée de rester presque tout le temps avec mes chaussures plats de Eram car mes pieds se sont gonflés. Donc, prenez vos chaussures confortables avec vous quand vous prenez les longues distances! (Conseil ridicule! Toutes les filles sont conscientes de cela mais prennent toutefois des talons ;). 

     Je devrais également vous mentionner que le climat là-bas est différent. J'étais la seule à arriver avec un col roulé, un manteau et des bottes. La plupart des vêtements que j'ai emmené avec moi n'étaient pas utilisés à Dubaï.